onsdag 19 maj 2010

Bang bang

Medans jag leker med maten så håller älsklingen på med att fixa till en ny antennsladd. Våran har varit paj i över ett år, men vi har inte orkat köpa någon ny. Då och då flimrar bilden på tvn till och allt blir superpixlat. Då har vi vart tvungna att vicka på den för att få någon bild. Detta hände igår, fast på alla kanaler. Så jag går bakom tvn och fixar. Jag fixar alldeles för mycket och tar sönder den helt och hållet. Nu funkade ingenting alls. Så jag gav upp. Dags för en ny sladd. Nu funkar bilden igen, och det ska vi fira med film, film och åter film. Samt lite yoghurtglass med mandelkross!

(min intuition om en lång dag/kväll på stan visade sig inte alls stämma. Men nu när vi väl är hemma så är jag glad över det beslutet. Moooot myssoffan!)

Inga kommentarer: