lördag 22 maj 2010

andra sidan stan

Vilken kväll det var igår. Kom hem till Aphrodite och hinner knappt innanför dörren innan vinglasen klirrade fulla med rödvin. Pratade och skrattade hela natten lång. Den ena heta diskussionen avlöste den andre. Vi lekte även en rolig musiklek som gick ut på att man fick turas om med att välja låtar på spotify och så fick resten gissa på artist och låttitel. Och poäng delades ut. Det var mycket svårare än vad man kan tro. Men roligt var det!

När midnatt var långt förbi så satte vi på Saw för att mysa till. Jag tror jag hann se i max 45 sekunder, sen vaknade jag av ett ryck vid 7 på morgonen och märkte att jag somnat med alla kläderna på i hennes soffa.


Har nu hamnat på helt andra sidan av stan, hemma hos Nicklas. Stationerna ville aldrig ta slut. Jag och JP trodde inte att det var sant. Efter mer än en timmes resväg har vi nu hamnat här. I Hässelby strand! Jag försöker övertala gänget om att vi ska avnjuta våra kalla öl på en gräsmatta, men det är nog lättare sagt än gjort. Killarna har nämligen bränt sig allihop och vill undvika solen. Fan. Mina likbleka ben går inte runt i kort kjol för att det är roligt. Dom behöver få färg! Ska fortsätta övertalningen nu. PUSS

2 kommentarer:

Anonym sa...

resan Hagsätra-Hässelby Strand tar faktiskt bara 57 minuter :P -tutf

Tessie sa...

haha, kära bisserwisser. Nu var det så att jag åkte från Farsta strand till Hässelby strand. Då tog det 1 timme och 3 minuter!

PUSS