onsdag 31 mars 2010

Onsdag

Oj, vart ska jag börja? Skulle på arbetsintervju nummer två och alltså den slutgiltiga, imorse. Och nervositeten hade ännu en gång hittat in i min kropp. Kände att jag nästan mådde illa av pirr i magen påvägen dit, men såfort jag träffade kvinnan som skulle intervjua mig så försvann den läskiga känslan.

Hon berättar om företaget och vad min plats då skulle bli. Sen är det dags för mig att berätta om mig själv. Det flyter på väldigt bra och det kändes nästan som att frågorna var skräddarsydda för just mig. Svarade "rätt" på alla frågor och kände att jag verkligen gjorde ett fantastiskt intryck. Hon avslutar med att hon tycker att det känns bra, men att hon ändå ska ha några fler intervjuer under dagen. Hon säger även att hon kommer återkomma direkt efter påsk.

Jag känner mig supernöjd och möter upp Jessica för en lunch. Vi ska mötas upp i Solna centrum och jag berättar vart jag sitter och väntar någonstans. Efter någon minut tittar jag upp från tidningen jag läser och ser henne stå där mitt framför mig. Hon kollar sig runt omkring och börjar pilla på mobilen för att ringa upp mig. Jag ropar: "Jessica, Här är jag!" Hon kände inte igen mig alls. För där satt jag med klackskor, finbyxor och skjorta. Håret stramt uppsatt i knut.
-Jag tittade på dig och tänkte "där sitter en vuxen, sofistikerad kvinna... men vart ÄR Tessie?"
hahaha. hade jag inte sagt något så hade hon nog bara gått förbi mig.

Vi satte oss och åt lunch och jag berättade allt om intervjun. Och som alltid så överöser hon mig med lovord och är allmänt självförtroendeboostande. Jag känner mig ännu gladare och beger mig till JPs jobb. Hinner inte mer än att berätta att jag varit på intervju denna dag innan telefonen ringer. Jobbet!
"Hej Therese. Ville bara berätta att hon var jätteförtjust i dig och att du vann överlägset över de andra sökanden, Grattis till tjänsten!"
Då kan jag inte hålla mig längre. Efter att ha suttit som på nålar och adrenalinkicken nästan tagit över min kropp var jag tvungen att yla. Jag tjooade och tjimmade och hon bara skrattade.


Jag avslutade dagen med en fika med mig själv. Medans JP var och tränade. Det var verkligen en befriande känsla. Bara jag. Ett glas nypressad juice och mineralvatten. Och så min bok. Hur mysigt som helst.

Inga kommentarer: