måndag 4 januari 2010

Nytt år, nya tag

Näe, ingen grismage i buljong här inte. Vagnen blev proppfull med ny fräsch mat som vi nu ska testa på (observera att ostbågarna är till ikväll, såhär dagen innan vi ger upp all skräpmat.) Vi ska nämligen prova på en ny diet. Har en vän som gick ner 10 kg på några veckor, så varför inte prova själv?

Jag brukar alltid skoja om hur arg Anna Skipper skulle bli om hon kikade in i våran kyl och vårat skafferi. Nu KAN hon inte klaga. Det ligger så många rotfrukter och bönor jag inte vet namnet på i vårat kylskåp att det är komiskt. Har ni nånsin hört talas om något som heter haricots verts? (kockar får inte svara på denna fråga)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, haricots verts is tha shiet! När jag har nyttiga perioder lever jag typ på dom. Fast fuskar och kör frysta. Perfekta istället för kolhydrater, mättande. Lycka till!

Anonym sa...

jag kan inte hålla mig från att inte svara ja jag vet vad det e även kallade harrisar!! men vad innebär eran diet? puss o kram/ kocken

Tessie sa...

Har aldrig ätit det förut, men är nyfiken på hur det smakar.

Dieten ska egentligen inte kallas för någon diet. Du äter väldigt bra råvaror i bra uträknad mängd. Du äter ofta, så du behöver aldrig gå hungrig. Men se här.. nu sitter jag och säger att det är jättelätt och bra. Jag har bara hunnit med frukost änsålänge. Jag återkommer med en bättre recension!