fredag 29 januari 2010

Euro?

En fråga bara. Om det är så att man åker utomlands. Vad är det man ska kolla upp när man kommer dit? Man vill ju gärna kolla in vädret, kanske vilka museer man kan besöka. Men något jag trodde att man i regel alltid kollar upp är väl ändå landets valuta. Men jag har tydligen fel. Det är inte så viktigt för vissa. För det går inte en enda dag på jobbet utan att en turist kommer fram till kassan och lägger fram Euro.

I början log jag och försökte förklara att vi tyvärr inte tar Euro i våran butik. Men allteftersom tiden går och folk fortsätter envisas om att betala med Euro så har jag ledsnat.
Nu rinner ilskan över mig för idioter som inte kollar upp vad landet de ska resa till har för valuta så då blir det inte längre några glada miner från min sida. "We DONT have Euro in SWEDEN!" Då tittar dom på mig som att det är jag som är dum i huvudet.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH

2 kommentarer:

molly sa...

Men hörrö Ms.Angryface, där jag jobbade tog vi faktikst emot euro. det finns faktiskt en hel del ställen som gör det. så det så :P

Tessie sa...

haha, jag vet! Har redan fått massa kommentarer på det. Men det är Vissa ställen som tar det, det jag blir irriterad på är att folk tar för givet att Sverige tar emot Euro, vilket är helt puckat iochmed att vi har svenska kronan som valuta!