lördag 26 december 2009

Julsumering

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna. Så jag tänkte ge er en liten kort resumé om vad som har hänt.

Första delen av min Julafton spenderades på jobbet. Jag och min kollega stod helt förvirrade och förstod inte riktigt vad vi gjorde där. Kunderna lyste med sin frånvaro men vi försökte göra det bästa av situationen.



När klockan slog 14.00 begav jag mig till min karls släkt i Huddinge. Ca 4 minuter innan Kalle började klev jag in i deras fina hus. Middagen var jättetrevlig och all blev supernöjda med alla fina julklappar. Runt 10-tiden hade vi förbeställt en taxi som skulle ta oss till tornet (det var ingenting jag var sådär jättenöjd med, men jag blev snart nedröstad) Kylan var total så jag kröp ner under både kuddar och filtar plus att jag tvingade till mig värmeagregatet att värma min fötter med. Efter några timmar vaknade min härliga mage till och skrek åt mig att det var dags att åka hem och sova. Min man ringer en taxi som sedan tar mig till hans föräldrars hem.


Jag vaknar runt tio-tiden på morgonen och får ett sms om att min man, hans två systrar och ett par personer till fortfarande är igång med festandet. Så jag får lite plockmat av min mans mor och beger mig mot 7 eleven och köper med mig massor med gottigheter. Sen åkte jag hem till min mans syster, där de befann sig, och dukade upp allt ifrån lax, juice, yoghurt, vildsvinskorv och varmchoklad.



Efter några timmars umgänge åker vi hem, min man och jag. Hoppar in i duschen och gör oss redo för ännu en tillställning. Nämligen hem till Jessans mor på juldagsmingel. Hade verkligen en toppenkväll och det blev en kväll över all förväntan.

Dagen har nu spenderats i våran gigantiska säng. Det börjar bli dags att göra sig iordning igen. Vi är nämligen bjudna på middag hos hans familj. Sedan väntar utgång!

Hur har eran jul varit?

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som en fullspäckad julvecka!!! vart bär kvällen av idag då?// kocken