måndag 26 oktober 2009

Ultraljud

Jakten på vad som är fel på mig fortsätter... Kom hem från läkaren för ett tag sen. Gjorde ett ultraljud, för att kolla så allt stod rätt till. Kändes lite lustigt att få (varm? jag har alltid trott att den skulle va kall?) kladdig gegga över hela magen. När han körde runt den där mojängen kändes det lite underligt. Sånt där gör man ju när man väntar barn. Jag höll andan en aning när han kollade runt på nedre delen av magen och väntade nästan på att han skulle säga nåt som: "nämen titta, det är ju ett barn som ligger här och sparkar, inte konstigt att du har ont i magen!" Det sa han som tur var inte. Han kunde inte hitta något annat ovanligt heller för den delen. Så nu får jag vänta på ett samtal från min andra läkare som förhoppningsvis hittar på någon bra medicin som kan funka.

På tunnelbanan hem så önskade jag så innerligt att jag skulle vara ledig idag. (ska hoppa in extra då chefens barn är sjuk) Jag skulle vilja vandra runt i lövhögar och bara andas. Varför gör man aldrig sånt när man är ledig? Ha någon mysig musik i lurarna och bara vandra runt. Det ska jag göra nästa gång jag är ledig!

Inga kommentarer: