lördag 24 oktober 2009

Myskväll

Jag har verkligen varit jättetaggad hela dagen på att gå ut efter jobbet. Dansade lite extra till musiken som spelades i butiken. Kände att jag skulle inviga lite nya kläder, som bara väntat på att det ska bli helg. Frågade även chefen om hon ville följa med ut på en öl eller två. Hon gick tyvärr inte att övertala.

Men det gjorde mig ingenting. Jessica skulle ut med tjejerna idag, och jag tänkte möta upp dom. Påväg till tunnelbanan börjar gårdagens trevliga vinafton göra sig påmind i en härlig huvudvärk. Men det skulle inte stoppa mig. Pratar sedan med mitt hjärta, som säger att han blir hemma ikväll. Det blev tydligen en hård kväll för honom igår. Han frågar om jag kan köpa med någon god mat hem. Jag får då upp en bild med onödigt ickenyttig mat, som sen fortsätter med både chips och smågodis. Tända ljus och en mysig film.

Fan. Jag som skulle göra staden ikväll. Men jag valde det mest bekväma denna kväll. Nästa helg är det ju Halloween, och då blir det inget hemmasittande iallafall.
Medans våra magar jäser av pizzan så ska jag börja duka upp med ännu mer onyttigheter. Det är ju faktiskt bara lördag en dag i veckan!

1 kommentar:

Jessan sa...

Saknade dig givetvis!! Puss min sötaste