torsdag 22 oktober 2009

hemska vätska

Idag har dagen kommit. En härlig filmkamera ska upp i min bakdel. Vi ska försöka hitta vad det är för fel på mig. Trodde att vi hade hittat orsaken förra gången, men eftersom medicinen inte hjälpte ett dugg så provar vi det här sättet. Själva "ingreppet" är jag inte alls rädd för. Jag krävde att få bli sövd igen, så det är ingen fara. Jag ser snarare fram emot det! Att vara sövd.. eller ja, att vakna upp från att ha vart sövd är en av de bästa känslorna! Allt är så härligt och mysigt. Och man pratar om alla möjliga saker man inte hade en aning om att man tänkte på.
Sist jag gjorde det så skrattade min mamma som aldrig förr. Vi får se vad jag kan säga den här gången. Ska be henne filma mig.

Jag måste bara berätta lite om den här hemska drycken man måste dricka innan. En vätska man blandar med vatten. Den smakar som att det skulle vara farligt att dricka. Hela din mage vänds upp och ner. Det känns som din mun sakta men säkert börjar fräta bort. Du vill kräkas upp den hemska sörjan, men du är rädd att du då kommer skada din hals som måste få igenom detta en gång till. Man måste få i sig detta gift, sen dricka massa glas vatten efteråt. Det låter ju ganska skönt, så man kan skölja bort den hemska smaken. Men din mage är i en sån chock att ju mer vatten du dricker, desto mer illa mår du! Men du måste dricka! Tillslut lugnar det ner sig och du glömmer för ett tag vad som har hänt. Och så kommer det! Det är nu du måste springa till toaletten om du ska överleva. Jag slog i både armbågar och knän när jag flög mot dörren igårkväll. Tillslut stöter kroppen ut allt som måste bort, så man ska kunna se med en kamera där inne. (haha, där vi fick till en helt förståelig mening utan att nämna ordet diarre!)

Hursom. Nu när jag har öppnat mig (och min tarm) för er, så önskar jag er en trevlig dag!

1 kommentar:

Jessan sa...

Sitter här och tänker för mig själv "Bra beslut att titta in på tessies blogg innan lunch Jessan, verkligen.." Härligt.

Lycka till med allt idag sötnos! Puss