måndag 21 september 2009

jävla snattare

Ååh!! Jag tog min första snattare idag! Jag var helt skakis i kroppen i flera minuter efteråt då adrenalinet forsade runt i min kropp!

Det kom in ett killgäng på ungefär 4-5 stycken. Två av dom går direkt till våra "bling-örhängen" och börjar kraffsa. Jag ser att en av killarna har tagit ner ett par och håller på att fumla med dom medans hans vän låtsas prova hattar för att vilseleda oss. Killen med örhängena gömmer händerna för min chef som står i kassan, men missar helt och hållet mig som står precis bakom honom. Han hänger sedan upp en tom karta och börjar gå mot utgången. Då går jag fram till honom och säger högt; "Hade du tänkt att betala för dom där?!" Han hoppar till och byter genast sin "jagärsåcoolochball-attityd" till en mer osäker fumlande liten grabb. "ehh, jaa.. jo, jag ska betala dom" svarar han sen. Då tar jag den tomma kartan han hängt upp på vägen och snäser; "okej, men då behöver du den här kartat, kom med här så får du betala i kassan på en gång!" Han blir supernervös och tappar baksideplupparna till örhängena på golvet och svetten börjar rinna i pannan på honom. Min chef tar då det han hade kvar i handen och sa åt honom att gå.

Jag hoppade runt i en halvtimme av lycka att jag äntligen lyckats ta fast min första skitsnoris till snattare! Dom är så jävla svåra att upptäcka. Eller ja, man brukar till 90% se vilka det är som snor. Men att se när dom snor är betydligt svårare. Dom är så jävla snabba! Men nu fick jag till det. Känner mig otroligt stolt! Hejja!

2 kommentarer:

Jezz sa...

Oh hejja! Fy fan vad coolt! Jag har ALLTID velat särtta fast en snattare. Angående boken..jaaaaaaaaaaaaa!! Men vi får stå ut och njuta av nästa gång då det blir ngt mer lättläst och bra samt det faktum att vi kan flasha med att vi är svårt kulturella som läser knepiga böcker!

Mactastic! sa...

Grattis gums! Ballt!